Co mówi Poznań o kobietach?

29 rozmów o pracy, podróżach, nauce, relacjach (...)
LinkedIn Local w Poznaniu – wywiad z Agnieszką Wnuk – organizatorką

LinkedIn Local w Poznaniu – wywiad z Agnieszką Wnuk – organizatorką

Agnieszka Wnuk od maja 2018 roku organizuje spotkania LinkedIn Local w Poznaniu. Prowadzi szkolenia z budowania profesjonalnego profilu i ma ponad 10-letnie doświadczenie w sprzedaży i w marketingu B2B. Z wywiadu dowiesz się przede wszystkim o tym dlaczego warto mieć konto na LinkedIn i jak z niego korzystać. Zapraszam do przeczytania rozmowy.

***

Dlaczego warto założyć konto na LinkedIn?

Z kilku powodów. To świetne źródło nawiązywania kontaktów biznesowych z całego świata. Platforma ta ułatwia budowanie swojego wizerunku, a nawet budowanie wizerunku marki pracodawcy. Dodatkowo LinkedIn to również doskonałe źródło wiedzy, można tutaj znaleźć wiele artykułów z różnych branż. To medium może przynieść wiele korzyści w codziennej pracy zawodowej, a gdy szukamy pracy również możemy wykorzystać tę platformę do tych celów. Każdy z nas może mieć inne powody do korzystania z LinkedIn, korzyści płynących z założenia konta jest naprawdę bardzo dużo.

Jak ocenia Pani zainteresowanie portalem LinkedIn w Polsce? Jak to wygląda w porównaniu do innych krajów?

Według statystyk na LinkedIn jest obecnie 660 milionów członków w 200 krajach. Najwięcej z nich to mieszkańcy Europy (206 mln), a następnie Ameryki Północnej (181 mln) oraz regionu Azji i Pacyfiku (175 mln). W ostatnim roku wzrost użytkowników w Polsce wyniósł 16,21%. W całej Europie dziennie przybywa 33 204 kont. Z dnia na dzień widać jego popularność oraz profesjonalne podejście do tej platformy. Dokładnie to rozpisaliśmy na naszym blogu Sharebee.

Załóżmy, że jestem młodą osobą po studiach. Mam jakieś doświadczenie zawodowe, na przykład w marketingu, chcę znaleźć stałą pracę w branży i rozwijać się w tym kierunku. Zakładam konto na LinkedIn. Co dalej? Jak mam z niego korzystać?

Na ten temat prowadzę całe warsztaty, występuję jako prelegentka na Absolvent Talent Days. Zawsze zaczynam od tego, żeby przebudować profil, aby dać się odnaleźć rekruterom. Warto zadbać o wszystkie części w profilu, tak aby umieścić słowa kluczowe, po których dana osoba zostanie wyszukana. Co więcej, należy dodać informacje kontaktowe, zdjęcie, bo nawet 20 razy więcej wyświetleń profilu generuje dobre zdjęcie profilowe. Opisać swoje umiejętności i wybierać takie, którymi możesz się naprawdę pochwalić. Dodać kursy, projekty – nawet te najmniejsze, opisać wolontariat, dodać języki, którymi się posługujemy. To naprawdę w bardzo dużym skrócie.

Dodatkowo należy zmienić pewne ustawienia w profilu, aby profil był widoczny poza siecią LinkedIn, a także zmienić widoczność dla rekruterów. Warto też obserwować swoich „wymarzonych” pracodawców. Zapraszać rekruterów do swojej sieci kontaktów, używać hasztagów np. #praca #jobs #ono #pnw #szukampracy #rekrutacja. Zachęcam również do korzystania z grup na LinkedIn, ustawiać alerty wyszukiwania ogłoszeń o pracę. Ważne jest też to, jak wygląda cała nasza aktywność na LinkedIn, jakie wrzucamy posty.

A jak nie korzystać z LinkedIna? Do czego nie służy, czego trzeba unikać?

LinkedIn to platforma, która łączy profesjonalistów z różnorodnych branż, może bardzo pomóc w budowaniu strategii Social Selling, czyli znajdowaniu sposobności ze swoimi potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi. Jeśli firma chce włączyć działania Social Selling do swoich codziennych zadań to dobrze, tak jak przy każdym projekcie wszystko zaplanuje, a my z zespołem Sharebee pomagamy wdrożyć profesjonalne działania na LinkedIn. Często na szkoleniach z działów handlowych dosłownie odczarowuję świat, że to nie jest platforma tylko do szukania pracy. Odnośnie pracy to nadal jest to dobre źródło do znajdowania ogłoszeń. LinkedIn może również posłużyć do budowania marki pracodawcy, zaangażowania pracowników. Na pewno nie zalecam wykorzystywania LinkedIn wyłącznie do umieszczania ogłoszeń sprzedażowych i wysyłania wprost ofert sprzedaży, to nie portal z ogłoszeniami „sprzedaż” – „kupię”.

Moja koleżanka – pani z biblioteki i pedagog szkolny, założyła kiedyś konto na LinkedIn. Zaprosiła znajomych spoza branży (bo okazało się, że znajomi pedagodzy nie mają konta), dodała zdjęcie i uzupełniła swoje doświadczenie zawodowe. Jej aktywność skończyła się na tych etapach i powiedziała, że nauczycielom LinkedIn jest niepotrzebny. Zgadza się Pani z tym stwierdzeniem? Czy istnieją grupy zawodowe, dla których LinkedIn nie jest przydatny? Czy wszystko jest kwestią dobrego wykorzystania?

Zależy jakie mamy cele i jaką mamy grupę docelową, do której chcemy trafić. Zgadzam się, że są mniej aktywne grupy na LinkedIn i to również można zobaczyć na wykresie. Branże, które są oparte na usługach np. beauty, moda, fryzjerstwo moim zdaniem łatwiej znajdą swoich odbiorców w innych mediach społecznościowych. Co innego, jeśli zajmujemy się szyciem ubrań biznesowych czy też wykonujemy biznesowe sesje fotograficzne. Ważne, aby pamiętać do kogo kierujemy swój przekaz. Natomiast z ciekawości sprawdziłam w płatnym narzędziu Sales Navigator i potwierdzam, że nauczyciele nie są aktywną grupą na LinkedIn.



LinkedIn Local w Poznaniu – 25.04.2019

Dlaczego zajęła się Pani organizacją spotkań LinkedIn Local w Poznaniu?

Spotkania LinkedIn Local w Poznaniu organizuję wraz z Beatą Ratajczak już od maja 2018r. W dzisiejszych czasach czasami zbyt wiele czasu spędzamy przed monitorami komputerów, a nasze spotkania łączą ludzi, z którymi można porozmawiać i wymienić się wizytówką na żywo. Naszą ideą jest to, aby dbać o relacje nie tylko w mediach społecznościowych, ale również w otaczającym nas świecie. Bardzo mnie cieszy, gdy otrzymujemy pochlebne opinie o naszych spotkaniach.

Czy może Pani podsumować dotychczasowe edycje? Jak wyglądały? Kto na nie przychodzi? Jakie przynoszą efekty?

Tworzymy wspaniałą atmosferę na naszych spotkaniach. Zachęcamy do networkingu, rozmów, nawiązywania relacji biznesowych. Ja i Beata wnosimy wiele i cieszę się, że udaje się nam tak prężnie działać na poznańskiej scenie społecznych wydarzeń. Staramy się angażować uczestników, aby lepiej siebie poznali, a na spotkaniach poruszamy różne tematy związane z marketingiem, sprzedażą i nie tylko.

W spotkaniach uczestniczą osoby z różnych branż, dyrektorowie, specjaliści, osoby, które mają własną działalność. Wiem, że wiele osób nawiązało biznesowe znajomości. Do tej pory było 9 spotkań i każde jest wyjątkowe. Często też mamy oprawę fotografa Jarosława Bodyła i naszego filmowca Macieja Kraśnickiego – Filmagine.

Czego możemy spodziewać się podczas najbliższego spotkania – 27 listopada?

Na najbliższym, już 10 spotkaniu, czekają nas 3 prelekcje:
Agnieszka Wnuk – LinkedIn w praktyce, przekonaj się, że LinkedIn działa – case studies
Mariusz Łodyga – Strategia marketingowa w cyfrowym świecie. Luksus czy konieczność?
dr Monika Górska – Od business storytellingu do video storytellingu.

Bilety na spotkanie rozeszły się w ciągu dwóch dni. Kolejne planujemy w styczniu 2020r.
Zapraszam serdecznie!

***

Agnieszka WnukDoradca LinkedIn, prowadzi szkolenia z budowania profesjonalnego profilu. Specjalista Social Sellingu na LinkedIn. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w sprzedaży i w marketingu B2B. Od kilku lat zajmuje się online i offline marketingiem. Wie, jakie działania marketingowe należy podejmować, aby tworzyć spójną strategię dla firmy. Prowadzi szkolenia, konsultacje odnośnie LinkedIn i Sales Navigator. Marketing B2B to jej specjalność, a szczególnie branża przemysłowa. Doradza, jakie działania prowadzić i jak współpracować z działem sprzedaży. Organizatorka spotkań LinkedIn Local w Poznaniu.

Agnieszka Wnuk – LinkedIn

Agnieszka Wnuk – strona internetowa

● e-mail kontaktowy: kontakt@agnieszkawnuk.com